SEAT og LEGOLAND® i samarbejde om fremtidens bilister

SEAT og LEGOLAND® søsætter under LEGO® World i Bella Center i næste uge et nyt samarbejde, der vil fortsætte senere på året på Trafikskolen i LEGOLAND. Målet er at få fremtidens bilister, nemlig børne

Gode trafikmanerer skal ind fra barnsben:

SEAT og LEGOLAND® i samarbejde om fremtidens bilister

 

SEAT og LEGOLAND® søsætter under LEGO® World i Bella Center i næste uge et nyt samarbejde, der vil fortsætte senere på året på Trafikskolen i LEGOLAND. Målet er at få fremtidens bilister, nemlig børnene, til tidligt at forstå vigtigheden af at vise hensyn i trafikken.

Hele 80 procent – og 86 procent i København - af de adspurgte i en undersøgelse foretaget af YouGov for SEAT i efteråret 2013 svarede, at de ’i nogen grad’, ’i høj grad’ eller ’i meget høj grad’ mener, at deres medtrafikanter kører egoistisk og uden at tage hensyn.

Hensynsløs og aggressiv kørsel fra medtrafikanter står altså meget ofte i vejen for, at danske bilisters køreture bliver en god oplevelse. Derfor lancerede SEAT sidste år ‘Kør Smukt’-kampagnen, der skal skabe opmærksomhed om den trafikale opførsel og få os til at opføre os bedre, når vi mødes på to, tre, fire eller flere hjul derude.

Gode trafikmanerer skal med ud på vejene

 

Nu tager SEAT sammen med LEGOLAND så skridtet videre og gør en indsats for, at børnene også lærer at vise hensyn i trafikken. Et nyt samarbejde mellem de to verdenskendte brands vil således sætte trafikhøflighed i førersædet.

 

- At køre smukt handler i bund og grund om at vise hensyn og overskud. Ved at have fokus på netop hensyn og overskud i undervisningen i Trafikskolen , håber vi, at børnene, vores kommende trafikanter, får gode trafikmanerer med sig ud på vejene, siger Jesper Stoltenberg, direktør for SEAT i Danmark, og fortsætter:

 

-Vi synes, det er godt, at kommende bilister tidligt bliver bevidste om, at ikke bare de basale færdselsregler, de skal kende, er vigtige, men at hensynsfuld opførsel i øvrigt også er med til at gøre køreturen til en god oplevelse. Ikke bare for dem selv, men også for de andre, de måtte møde på deres fremtidige vej.”

 

Starten går til LEGO® World

 

En lille forsmag på SEATs samarbejde med LEGOLAND kan man opleve på LEGO World den 13.-16. februar i Bella Centeret, hvor børnene kan komme tæt på SEAT bilerne, bygge deres egen firhjulede af LEGO klodser og være med i konkurrencer om LEGO æsker og ophold på Hotel LEGOLAND®, og der kan nu vindes billetter til LEGO World på SEATs facebookside. 

 

Senere på året fortsætter samarbejdet i LEGOLAND i Billund, hvor der vil være fokus på at vise hensyn i trafikken i den populære trafikskole, som SEAT er ny hovedsponsor for. Der vil være ekstra fokus på dét at køre smukt i weekenden den 26. og 27. april, hvor der afholdes ”Kør Smukt” event i LEGOLAND.

 

-I LEGOLAND handler det også om at skabe tryghed og gode oplevelser. Og Trafikskolen i LEGOLAND har gennem generationer været en sjov og lærerig oplevelse for de mellemstore børn, der efterfølgende kan fejre turen med et ’rigtigt’ kørekort. Det er oplagt for os at indgå i et samarbejde, der ikke alene handler om at færdes sikkert i trafikken, men også om at gøre det til en bedre oplevelse, siger Jonas Søndergaard, PR & Press Manager i LEGOLAND.